زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
 

امام زمان و کتاب‌های انبیا





کتاب‌های آسمانی به صورت صحیح و تحریف‌نشده نزد ائمه اطهار (علیهم‌السلام) وجود دارد. بدیهی است اکنون نیز نزد حضرت مهدی (عجل‌الله‌فرجه‌الشریف) است.


۱ - وجود کتاب‌های آسمانی نزد انبیا



کتاب‌های آسمانی به صورت صحیح و تحریف‌نشده نزد ائمه اطهار (علیهم‌السلام) وجود دارد. بدیهی است اکنون نیز نزد امام زمان (عجل‌الله‌فرجه‌الشریف) است.

۱.۱ - روایتی از ابی‌العلاء


در این باره در روایتی می‌خوانیم:
حسین بن ابی‌العلاء می‌گوید: امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: «به‌راستی در نزد من جفر ابیض است»؛ گفتم: آن، چه چیزی است؟ فرمود: « زبور داوود، تورات موسی، انجیل عیسی، صحف ابراهیم، احکام حلال و حرام و مصحف فاطمه (سلام‌الله‌علیها). معتقد نیستم که در آن قرآنی باشد، با این حال آن‌چه مردم راجع به آن به ما نیاز دارند، در آن هست و ما به احدی نیاز نداریم. آن‌قدر جامع است که در آن حکم مجازات به یک تازیانه، نصف تازیانه، ربع تازیانه و غرامت خراش هم درج است. پیش من است جفر احمر»؛ گفتم: در جفر احمر چیست؟ فرمود: « سلاح است و آن را تنها برای خون باز می‌کنند، صاحب شمشیر آن را باز می‌کند برای کشتن».

۲ - بیان چند نکته



اکنون به نکات زیر توجه کنید:

۲.۱ - اولاً


تمام این‌ها کلام خداوند و مقدس هستند و از همان زمان دست به دست به کسی که شایسته‌ترین بود، می‌رسید. با توجه به این‌که کتاب‌های ادیان آسمانی برای همگان ـ به‌ویژه اهل کتاب ـ جذابیت دارند، همراه داشتن آن توسط امام مهدی (عجل‌الله‌فرجه‌الشریف) می‌تواند آنان را برای پذیرش دعوت الهی مشتاق کند.

۲.۲ - ثانیاً


بشریت بتواند پیام دقیق تمام پیامبران را به‌خوبی درک کند که تنها با عرضه چنین کتاب‌هایی امکان‌پذیر است.

۲.۳ - ثالثاً


همان‌طور که در روایت بالا اشاره شد، ممکن است یکی از منابع علوم ائمه اطهار (علیهم‌السلام)، همین کتاب‌های آسمانی تحریف نشده باشند.

۳ - پانویس


 
۱. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج۱، ص۲۴۰، تهران، دارالکتب الاسلامیة، چاپ دوم، ۱۳۶۲ش.    


۴ - منبع


پایگاه اسلام کوئست، برگرفته از مقاله «امام زمان و کتاب‌های انبیا»، تاریخ بازیابی ۱۳۹۵/۳/۲۰.    


رده‌های این صفحه : علم امام | کلام اسلامی | مهدویت




آخرین نظرات
کلیه حقوق این تارنما متعلق به فرا دانشنامه ویکی بین است.